reklama

Saga z Islandu v imejloch. Sneh??? V Septembri???

Ahojte ! Pisem v poradi uz dalsi ony.Den sa s dnom stretol,pat krat som vytriezvel a zasa ma tu mate.Ze co tu noveho asi chcete vediet.Ta skoncili sa uz vsetky workempy ,vsetci odislidomov, zostali zme tu iba my-Lucia Simon a ja.Pocas workempov sa v celom Heidmork-u nasadilo- a teraz sa trimajte -pet milionov stromov rozneho druhu. Prognoza kolko z nichprezije zimu -a znova sa trimte - desattisic -mozno. Lebo zimy su tu sice mierne,ale vietor je nemierny. Tak okolo 90 km v hodine a viac. Surovo ich vyfukne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Momentalne napln prace v parku je rubanie stromov, posadene mame, mozno par ich prezije, ta mozme rubat veselo. Sak aj vianoce sa blizia a treba vianocne stromy.
Jak uz som posielal fotky, 14. septembra nam prvy raz snezilo. Hej, veru snezilo, ale ten sneh neni taky ako vo Vysokych Tatrach. Snezilo ,teploty pod psa a tieto dni sa oteplilo na osem stupnov, hm. To bude
asi globalna oteplinizacia. Cital som v novinkach - dobre, prekladali mi z islandstiny kolegovia, ze to bol najstudenejsi september od 1982 roka.

DENNIK:
2. septembra -Do Heidmork-u prisiel bradaty, fuzaty ,dredaty chlapik vysmiaty ,no cisty Bob Harley, ze hlada Luciu. Pytam sa: " A koho mam ohlasit?" "Juliu" - hovori. Divne meno pre chlapa, myslim si, ale proti gestu ziadny disputat, jak sa hovori.
Prisla Lucia kuknut, ze co to, kto to prisiel a nakoniec sa z toho zarasteneho, dredateho chlapika vyklulo dievca z Jamajky. A ona mi hovori potom, Julia, ze to u nich vsetci tak vyzeraju, lebo to je pocta Bobovi Harlejovi. Iny kraj ,iny mrav.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

3.September - hm, po piatich mesiacoch pobytu na Islande som sam od seba povedal, ze je horuco.Ortut teplomera ukazovala 6 stupnov celzia.

18. septembra - Bezny den z kolegom Einnnarom. Isli sme do kanclu mojej hostitelskej organizacie s tym cervenym motorom co uz poznate, po platobnu kartu co tu mame na nakup s Einarom, lebo posledny
kemplider zobral zo sebou. To sme sa vybrali o na obed a o druhej som cakal bars dvolezity telefon. V
meste Einar na rovnej poloprazdnej ceste zacal trubit. Reku, ta co je, co trubis? Len tak od radosti? -pytam sa v duchu.
Zbadal americanku co bola v Heidmorku na poslednom kempe. Ta pristavil pri krajnici a pyta sa jej kde ide. Ne, najprv sa vybozkavali az tak sa jej pytal. Na autobusovu stanicu ide, na letisko a domov do
spojenych statov of USA. Hovori jej: "Ja ta hodim, mam cas,to neni daleko." Nalozili sme ju a otocka na busovu stanicu. Cas - pol jednej, to som bol este pokojny. Prisli zme na stanicu, vylozili ju, rozlucili sa a ideme.
Vyjdeme z parkoviska, Einar toci nazad do Heidmorku. Pytam sa - kde ides? Po kartu nejdeme? Einar: "Aha, sory som zabudol." Otocil sa a, pre istotu, rovno do protismeru. Einar zaparkoval oproti uradu a ja mu hovorim: "idem hore po kartu."
"dobre" -on nato, "tu pockam." Vybavil som fsetko, za pet minut beham nazad a stretnem dalsiu skupinu ludi z posledneho kempu. Pytaju sa ma: "Co ty tu?" "Po kartu som prisiel" hovorim. "Einar tu je, my ho chceme vidieeet" hovoria.
Prideme k autu a jeho nikde. (hlboky vzdych ,vtedy aj teraz) Myslim si, kde
si odisiel? Cakame, on naraz kyva od kanclu. Vsetci traja sa rozbehli za nim, len ja som ostal. Prisiel asi za 20 minut. Pytam sa ho: "kde si bol?" Ze chcel ist pozdravit mojho sefa do uradu,ale nikdy tam nebol ta bludil hore - dole.Ja (fakt hlboky vzdych) hovorim: "A teraz rubaj do obchodu,treba mi nakupit a o druhej cakam dolezity hovor" Priebezny cas: jedna hodin. Pocas cesty do obchodu sa ma pytal ci nechcem pivo. Reku, dobry napad, zastav v alko obchode ,kupim si dajake.
V obchode rychly nakup za desat minut - a to je co povedat lebo ten obchod vyzera jak tie nase hyperkrabice a vsetko je rozhadzane po celom obchode. Ideme uz z parkoviska a Einar boci na hlavnu cestu - reku a pivo sme nemali ist kupit? -alkoobchod je asi 100 metre od obchodu, kde kupujeme potraviny. Einnar: "som zabudol, ale nic ideme, este je po ceste jeden, tam sa zastavime." ( ja : dva hlboke vzdychy za sebou cas: 13:45) Kupil som pivo a rubeme do Heidmorku - cas:13:53.Cestou odpocitaval cas, som sa citil ako pri starte rakety. V duchu som si myslel: "keby si nebol stresmen nemusel si mi tu teraz raketu robit."
Nakonec pri dome zaparkoval 3min. pred druhou a fsetko som stihal. Este pred bars dolezitym telefonom som dokazal vylozit 5 krabic s potravinami, poukladat, vyzliect monterky a skontrolovat spravy z domova na nete. A toto mam s Einnarom viac-menej kazdy den.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

22.septembra-ma vysielali nepriamo v narodnom Islandskom radiu. Nic sa ma nepytali,
nic som nehovoril a aj keby sa pytali, nic by som nepovedal, lebo neviem po islandsky. Chcete vediet ,ze co vlastne ako to bolo, mam pravdu? A trochu Vas ponatahujem. Boli u nas z radia chlapci. Tu v Heidmorku. Robili rozhovor s Olim.
Dvolezity rozhovor to bol, aspon ja si tak myslim, sak ho vysielali na cely
Island a mozno aj do Gronska, lebo to neni tak daleko,iba tristo km.
Jaaj toto ,a Oliho poznate? To je kolega ,ten co s tymi psami chodi do roboty. Kone uz nema, predal ich. Mal pet koni. No dobre ,dobre nebudem vas viac natahovat a rozpoviem vam to. Akurat som sa chystal na obed dole do domu z dielni co je asi na pet minut. Na prekonanie tejto cesty zvycajne pouzivam -
teraz fakt neviem ako sa to vola po slovensky, ale my tomu hovorime six wheels. A ako sa tak chystam, Gunny mi hovori, ze v radiu bude rozhovor s Olim. Reku, dobre, myslim si, nech je, sak ja aj tak nic nerozumiem.
Sadnem na six wheels a idem.
Ako som sa blizil ,pozeram - dajak vela aut je tam, ludia vonku stoja, co sa tu deje? Ked som sa priblizil blizsie zistil som - ludia su Oli a novinari co s nim robia rozhovor.
Ale ja furt nic, pristavil som six wheels pri dome a naraz zbadam riaditela parku Helgiho ako na mna kyve z prenosoveho vozu.
Rozmyslam co kyve, mam ist prec ? -ukazujem za seba. Furt kyve - ukazujem na dom -dnu nemam ist? Az na treti pokus mi doslo, ze rusim vysielanie. Vlastne ne ja, ale motor.
Som vypol motor a fsetko sa dobre skoncilo.
Aj som mal obed, aj rozhovor urobili, aj v radiu som nepriamo bol.
Este jak som sa vratil z obedu, Gunnar mi hovori, ze ma pocul,ked som prisiel na
obed a ma mal pod kontrolou.

Martin Andrejčák

Martin Andrejčák

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  cestovanieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu