reklama

Saga z Islandu. V prirodnej rezervacii Heidmork.

Som tu v prirodnej rezervacii Heidmork na Islande ,10 kilometrov od Reykjavika.Byvam tu v takom velkom bielom dome pri jazere Ellidavatni.Dom je  luxusny,ma kombinovane dvere-daju sa otvarat aj zatvarat.V jazere je moznost chytat ryby.Mame tu este 2 mensie jazera.Kedze je to prirodna rezervacia obsahuje aj stromy .Zhruba 300 000,plusminus 5 stromov.Stromy su ihlicnate.Su tu nejake polia ,ale nic na nich nerastie ,lebo su to lavove polia.

Písmo: A- | A+

Som tu v prirodnej rezervacii Heidmork na Islande ,10 kilometrov od Reykjavika.Byvam tu v takom velkom bielom dome pri jazere Ellidavatni.Dom je luxusny,ma kombinovane dvere-daju sa otvarat aj zatvarat.V jazere je moznost chytat ryby.
Mame tu este 2 mensie jazera.
Kedze je to prirodna rezervacia obsahuje aj stromy .Zhruba 300 000,plusminus 5 stromov.Stromy su ihlicnate.Su tu nejake polia ,ale nic na nich nerastie ,lebo su to lavove polia.
Vsade naokolo su kopce,ktore sa volaju sopky.
Niektore sopky su funkcne.Park je bohaty na faunu.
Pobehuju tu male smiesne polarne lisky a trpaslicie zajace, nepolarne.A to by z fauny bolo asi tak fsetko.
Lieta tu plno operenej havede ,labute,kacky ,cajky.Neviem preco ,ale najaktivnejsie su v noci, akurat ked mi chceme spat.A plno vseliakej havede z criedy much.Ovady ,komare asi 50 druhov musiek, a iny hmyz.
Beha tu plno koni,pomaly viac ako ludi. O park sa staraju :riaditel Helgi,jeho zastupkyna Herdis a robotnici Gunar ,Einar a Oli.Herdis nam bude sefkou a po prvom zazitku z nou sa velmi"tesime".
Vzala nas na vylet ,aby sme sa spoznali Islandsku prirodu. Sme pochodili asi desat minut a potom davaaaaaj do umyvarky, umyt jej auto.Ale nevyslo jej to ,ona umyvala a my sme sedeli dnu.
Teraz sme v Heidmorku iba traja dobrovolnici:
Francuz Simon ,spanielka Lucia a ja.Nasa praca v parku bude obnasat,zbieranie odpadkov,vynasanie kosov,cistenie grilov,upravu chodnikov kosenie travy a vsetko co v takom parku treba.Najviac sa tesime na vyberanie kosov.Robotnici nas oboznamili, ze umele a sklenene flase a plechovky sa zbieraju, lebo tu ich vykupuju za 9 ISK za co sa nedaju kupit ani zapalky a raz do mesiaca odnesu do vykupu, za peniaze kupia pivo ,pivo a pivo a organizuje sa party.Na to sa tesime.
Co nas netesi je kazdodenny vietor. Fuka stale ,raz z juhu ,potom zo severu z vychodu, zhora stale. Teploty sa pohybuju v rozpati 3 az 10 stupnov a to je uz jun!Je mi smiesno ked je takych 13 stupnov, vikingovia hovoria ze dnes je "ozaj horuci den".Taky cas si spominam na vtip o eskimakoch .
Uz nastal polarny den to znamena cely den je vidno .Slnko zajde o jedenastej v noci za obzor a tam ostava az kym znova rano nevyjde.
Skuste si to predstavit, lebo inak to nedokazem opisat.Boli sme pozriet v Reykjaviku medzinarodny den islandu ,no ne medzinarodny. ale narodny ,najvacsi sviatok Islandanov.
Samozrejme ulice boli plne oslavujucich, ale pokoj, dokonca aj v noci,sa mi zdalo ,ze je tu menej ludi ako inokedy.
Chudaci maju narodny den islandu pocas polarneho dna a nemozu si spravit ani ohnostroj,no spravit mozu ,ale velky zazitok z neho mat nebudu.Moji kolegovia vymysleli sportovy den.
Normalne som musel hrat futbal.Prinutili ma. Dal som dva goly a zapas sa skoncil 1:1 a tym aj nas sportovy den.O 02.00 rano ,ale za svetla sme isli na diskoteku, tu totiz diskoteky sa rozbiehaju asi v takomto case.Nocny zivot v meste to su plne ulice vikingov,fakt neviem kde sa ich tu tolko berie.Alkohol v kluboch je velmi drahy ,v prepocte najlacnejsie pivo asi 270 Skk a tak sa najprv opiju pred klubom az potom idu tancovat. Maju tu taky pekny zvyk ze po dopiti piva ,alebo tvrdeho rozbijaju flase aj pohare o zem a maju z toho velku zabavu.Cize taky cas sa chodi po crepoch, skoro ako fakiri .Vnutro klubov sa nelisi od ulic ,tiez je na parkete plno crepov.Taky cas sa tancuje po stoloch a stolickach,ked uz na zemi je tak vela crepov ,ze sa neda.V klube som zazil dalsiu veselu prihodu z vikingom.Normalne podopieram stenu a naraz pride ku mne viking,a hovori: Viking: Og til stendur veikur skipverji?
ja: „jech tala eki islensku" (neviem po islandsky)
viking: „Co ti tu tak sam stojis na diskoteke?"(Anglicky)
ja:„a co tu na diskoteke ine mam robit ,haa"?
viking:„Odkial si?"
ja:„Zo Slovenska"!
viking:„Z Juhoslavie?"
ja: „Zo Slovenska!!"
>viking: ( 2 velke otazniky v ociach) „To neviem kde je".
Nasledovalo 20 minut vysvetlovania odkial som, ale aj tak nepochopil. viking:...„a tancovat nechces,pod ku nam mam tu nejakych kamaratov,musis sa z nimi zoznamit.Ani necakal na odpoved a tahal ma do davu ,nastastie s tancovanim na disko hity nemam problem ,uz dvakrat som dostal 220 voltov. V dave som sa zoznamil z jeho kamaratmi a kamaratkami ,predstavoval mi zaradom komplet skoro celu diskoteku,samozrejme mena si nepametam.Tak sme si schuti zatancovali ,po zaverecnej pred klubom vymenili adresy, t.c., bozky a rozisli sme sa .

Martin Andrejčák

Martin Andrejčák

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  cestovanieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu