reklama

Saga dobrovolnika na Islande.Odlet.

PREDSLOV.Toto je saga o mojom dobrovolnictve na Islande. Byt dobrovolnikom znamena :pracovat na vami vybranom projekte,strava ,ubytovanie zadarmo a k tomu za rec nestojace vreckove.Vlastne je to nieco podobne ako rekvalifikacny kurz ,akurat sa to odohrava v zahranici a trva to dlhsie.Az na male vynimky vacsinu casu som stravil v prirodnej rezervacii Heidmork 10 km od Reykjaviku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)


Dna 30.aprila rano o 05.00 ci kolko som sadol na kosickom vaznom medzinarodnom letisku do lietadla prvykrat v zivote.
Uplne som sa nebal- No, mal som male obavy- Bal som sa velmi.
Zapol som si vzduch co bol nadomnou a chcel som si dat aj kyslikovu masku .Letuska daco hovorila ,ze to je pre nudzove pripady ,na co som jej povedal ze pre mna je teraz nudzovy pripad.
Presne dajak 05.05 zme odleteli,no ne asi ,urcite ,smerom na stovezatu.
Prahu.
Az na start ,ked lietadlo na 500 metroch nabera 250 km rychlost, let prebiehal celkom v poriadku.
Zhora asi 10 000 metrov som hladal ludi co vyzeraju jak mravce, ale som videl iba tote ciary ,rovnobezky ci jak sa volaju.
Po dajakom case prisla sprievodkyna ze sa podava rychle obcerstvenie-na moju otazku z coho si mozem vybrat mi odpovedala :z ano ,alebo nie.Pocas letu furt ,ked mi zalahlo v usiach sa mi zdalo ze nam zlyhavaju motory.
Pred pristatim som chvilu myslel ze padame, ale to iba dilini strojveduci pribrzdoval a mne nic nepovedali.
Po hodine a 15 minutach som konecne mal opet zeminu pod nohami.


PRAHA
Na Ruzini nic skoro sa nedialo okrem toho ze som si skoro zabudol vybavit "bording pas" a lietadlo meskalo asi hodinu .
Let z Prahy do Kodani bol tiez celkom v pohode,vyhlad som mal na kridlo na ktorom celou cestou lietala dajaka uvolnena guma .Chcel som si na to vypit,ale zakerna letuska mi po odpiti jedneho glgu vzala flasku,ktoru som vyfasoval prave od nej iba pat minut predtym. Zdala sa mi taka sympaticka-zasa sa potvrdilo stare "zdanie casto klame.Na stastie sa nestalo nic.


KODAN
Kodan je nadherne mesto .No aby som bol presny;kodanske letisko je nadherne.
Na letisku som stravil 12 nezabudnutelnych hodin ,bo na Island mi to letelo az presne 22.50 hodin a ja som priletel asi o jedenastej doobedu.
Ta nic ,obehal som fsetky obchody a cele letisko asi 200 krat,kym som sa dockal .
Najprv som si musel vybavit bording pas. Na trasfercentri pozreli do letenky a hovoria mi ze teraz v noci uz ziadne lietadlo do Prahy neleti.
Hovorim " ta ja chcem ist do Keflavika a ne do Prahy, more"-to som po angicky hovoril ,hej.
Potom zistili ze to ja fakt mam let do Keflaviku.

LET KODAN-KEFLAVIK
O.K kde som skoncil- Jaaaj--no ta sadol som do lietadla a cakam kym sa pohneme.Odlet bol celkom vzrusujuci , ono totiz to bol boing 757-500 a ten nabera rychlost na 2krat co pre mna znamenalo ze ked som si myslel uz je dobre, rychejsie sa uz neda ist, prave dilini zaradil dvojku .Aby ste si vedeli to predstavit .Start Boingu to jak ked vela vipijete a toci sa vam hlava.Rozdiel je ,ze lietadlo sa netoci dookola.
Verte tomu ze mi nemalo byt casu ani zle. Das po neviem jakom case letu zhasli svetla.
Toto som ja nevedel ,ze v noci aj v lietadlach zhasinaju svetla.
Dumem, reku vypadla elektrika ,abo co?
Ked uz tak bola tma ,daco dovnutra zacalo blykat.
Myslim si ,reku ta co to tu blyka dnu? Kuknem vonku a to smerovka na kridle.
Prave zme bocili.
Pristatie bolo skoro ako v katastofickych filmoch,najprv let cez mraky ,nas paradne vyklepalo ,som chvilami myslel ze nam odtrhne kridla ,a komplet sa rozypeme.Ked to tak spatne hodnotim zme na letisku nepristali ,ale spadli jak Topper Harley vo filme Horuce Vystrely.
Celkom zaujimave je tiez to ,ze odlet bol 22.50 , leteli zme 3 hod. a pristali.
O polnoci.To preto bo tam sa hodinky posuvaju.
Dyk som vybehol vonku pred halu a tam ma uz cakala teplota -5 stupnov celzia ...Som na Islande,huraaa! 

Martin Andrejčák

Martin Andrejčák

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  cestovanieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu